HopeaSompa-kilparyhmä

Pernu 2005

Rokuan leiri 2005

Pernun leirillä 2004

LAJITREENIT TAUOLLA VUODEN LOPPUUN SAAKKA VALLITSEVAN KORONAPANDEMIAN VUOKSI!

Mukavaa joulun odotusta ja pysykää terveinä!

_____________________________
Hopeasomparyhmä, mikä se on?

Hopeasompa on 12-16 vuotiaitten aktiivisesti kilpaa hiihtävien ryhmä, joka harjoittelee yhdessä. Heille järjestetään leirejä ja muita yhteisiä tilaisuuksia. Ryhmäläiset harjoittelevat 2-3 kertaa viikossa ympäri vuoden. Harjoituksissa on mukana aina ohjaaja ja toivomme mukaan myös lasten vanhempia sekä lenkeille että leireille. Leireillämme on mukana ulkopuolista valmennusta.

Keski-Pohjanmaa Cup on hopeasompaikäisten karsintakilpailusarja jota Keskipohjanmaa lehti sponsoroi ja seuraa tiiviisti. Sarjassa menestyneet pääsevät edustamaan Hopeasomman valtakunnalliseen loppukilpailuun sekä henkilökohtaisilla matkoilla että viestissä. Tänä talvena hiihdetään Kuhmossa.

Kilpaileminen tuo mielekkyyttä harjoitteluun, omaa kehitystä voi näin helposti seurata. Ja jos se kiinnostaa enemmänkin on ohjaajilla mahdollisuus järjestää vaativampia harjoituksia ja valmennusta halukkaille. Hiihto toimii oivallisena harjoitusmuotona kesälajien harrastajillekin.

Jos kiinnostuit ryhmän toiminnasta, ota yhteyttä niin saat lisäinformaatiota:

Markus Vuollet

Mukaan voi tulla missä vaiheessa tahansa, tervetuloa!

Nuorisoviesti Kaustisella Junkkarien juhlaa!

Kalajoen ykkösporukka voitti joukkueella Eelis Valikainen,
Ella Himanka, Miika Juusola, Iina Kovalainen, Aku Ojala
ja Roosa Niemelä.

Kakkosjoukkue oli hienosti neljäs ja siinä hiihtivät
Tuomas Törnvall, Taru Tiensuu, Henri Tiensuu,
Helmi Joenväärä, Juho Siipo ja Ella-Maria Himanka.

KUVAGALLERIA

Klikkaa kuvaa nähdäksesi siitä suurennoksen.
Pookivaaran mastolla tauko paikalla
Periksi ei anneta. Mennään vaikka perä edellä kohti huippua.

Hopeasomparyhmä Rokualla

Kalajoen Junkkareiden Hopeasomparyhmä leireili Rokuan komeissa maisemissa heinäkuussa. Mukana oli yhdeksän nuorta urheilijaa ja neljä aikuista vetäjinä ja huoltajina. Leiri oli yksi etappi kohti maaliskuussa 2014 Kalajoella järjestettäviä Hopeasomman loppukilpailuja. Hopeasompa on 13-16-vuotiaiden valtakunnallinen kilpailu, joka koostuu seura-, piiri- ja valtakuntatason kilpailuista. Ensi talvena tuo valtakunnallinen huipentuma järjestetään Kalajoella 15.-16.3.2014.

Kolmipäiväinen leiri alkoi maanantaina ja piti sisällään kaksi harjoitusta ja illalla vielä venyttelyt pihapelin yhteydessä. Tiistaina aamupäivän harjoitus oli Pookivaarassa vaativa sauvarinne nousevin tehoin. Iltapäivällä oli vuorossa rullahiihtoa, teemana voima ja tekniikka. Ilta huipentui leirikisaan rantasaunalla makkaranpaiston ja yhdessä olon merkeissä.

Keskiviikkoaamuna oli pitkän lenkin vuoro. Aluksi tunti ja vartti rullahiihtoa ja sen päälle tunti ja kolmevarttia sauvakävelyvaellusta. Lounaan jälkeen joukko oli valmis kohti koti-Kalajokea. Kolmessa päivässä kymmenen tuntia monipuolista harjoittelua vaihtelevissa maastoissa toi vaihtelua kotiharjoitteluun, mutta myös vaativuutta maastopiirteiden vuoksi.

Motivoituneiden urheilijoiden mukana oli ilo olla mukana. Syksyllä leirityksen jatkuvat. Toivottavasti kesän päällekkäisyyksien jälkeen joukko vielä kasvaa, joten saamme suuren joukkueen koti kisoihin Kalajoelle.

Teksti ja kuvat:

Esko Valikainen

Kaustisen nuorisoviesti, voittajajoukkue. Klikkaa kuva isommaksi!

Menestystä Nuorisoviestissä Kaustisella 27.1.2013

Perinteisessä Kaustisen kisojen nuorisoviestissä vei Kalajoen Junkkarien reipas joukko voiton.  Janne, Iida, Riku, Nelli, Eelis ja Helmi kirkastivat viime vuoden hopeatilan kullaksi. Kakkosessa hiihtivät Aleksi, Jenni, Jirka. Alisa, Teijo ja Ella.
Menestystä tuli vielä lisääkin sillä Kalle Himanka hiihti 8 vuotiaiden henkilökohtaisella matkalla hopeaa.  Onnea kaikille mukana olleille nuorille.  Tästä on hyvä jatkaa.

Nuorisoviesti 27.1.2013

1             Kalajoen Junkkarit 1                        39.37
      1. osuus   Janne Juhola                                  5.41      1
      2. osuus   Iida Vuollet                      5.42       11.23      1
      3. osuus   Riku Tohila                       8.05       19.28      3
      4. osuus   Nelli Mustola                     7.18       26.46      2
      5. osuus   Eelis Valikainen                  6.22       33.09      2
      6. osuus   Helmi Joenväärä                   6.27       39.37      1

9             Kalajoen Junkkarit 2                        47.02
      1. osuus   Aleksi Himanka                                7.23      9
      2. osuus   Jenni Jaatinen                    6.48       14.11      9
      3. osuus   Jirka Oja                         9.48       24.00      9
      4. osuus   Alisa Vuollet                     8.44       32.45      9
      5. osuus   TeijoImpola                       7.22       40.07      9
      6. osuus   Ella Himanka                      6.55       47.02      9

Rullahiihtoharjoitus Kalajoen lentokentällä.

Junkkari-hiihtäjien ensimmäinen leiri pidettiin Kalajoella kotimaisemissa Hiihtomajalla ja lentokentän maisemissa. Leiriohjelmassa oli Toni Myllylän suunnitelman ja toteutuksen mukaisesti laktaattitestit ja runsaasti rullahiihtoa. Nuorten hiihtäjiemme testaus onnistui hyvin. Jokainen sai myös palautteen testien perusteella tuleviin harjoitteluihin. Lentokentän reunalla kulkeva kevyenliikenteenväylä on sopiva rullahiihdon tekniikoiden harjoitteluun.

Tonin ohjelmaa kävi toteuttamassa osin kesätöiden lomassa meidän Hopea- ja Kultasompaikäisistä hiihtäjistä ilahduttavan moni. Sadekaan ei lannistanut hiihtäjiämme, ohjelmaa hieman varioiden leiri vedettiin läpi motivoituneesti ja onnistuneesti. Keskiviikkoillan luento käsitteli mm. nuorten hiihtäjien voimaharjoittelua.

Hopeasompaajat Ähtärin leirillä