Leiritoiminta

Alueleiri, Kuortane 16.-18.10.2015

Kalajoen nostajat ja valmentajat

Kuortaneen perinteisellä alueleirillä oli tänä vuonna ilahduttavan paljon nostajia. Junkkariporukkaakin leirille osallistui mukavasti, yhteensä 12 henkeä. Nostajina leirille osallistuivat Fanni ja Satu Niemelä, Miika Antti-Roiko, Jani Heikkinen, Heikki Niemi, Joonas Laurila, Joel Salmela, Joonas Nauha ja Arttu Jäppinen. Janne Niemi toimi leirin johtajana, organisaattorina sekä treeneissä valmentajana. Jannen lisäksi valmennuspuolella häärivät Minna ja Timo Nauha.  Leiriohjelmaan ja kuvasatoon leiriltä pääset tutustumaan alla olevista linkeistä.

Leiriohjelma

Kuvia

Nuorten piirileiri 26.4.2014, Kurikka

Leirille osallistuneet pojat.

Leirille lähdettiin neljän nostajan voimin. Mukana olivat Joonas L., Joonas N., Arttu, Joel ja allekirjoittanut huoltaja-valmentaja-autokuski... Leirillä pidettiin kaksi treeniä ruokatauolla erotettuna.

Aamutreenissä tempaistiin kolmosia ensin raakana, puoliraakana ja lopuksi kyykkyyn. Ruokaa sulateltiin nyrkkeilyn merkeissä samaisen salin toisessa päässä olevalla nyrkkeilysalilla .Pistekisan voiton vei Arttu. Toisessa treenissä tehtiin työntöä kaks plus kakkosena, tempausvetoja korkealta pukilta ja lopuksi kyykkyvitosia viisi sarjaa niin suurella painolla ku hyvällään meni.

Treenimotivaatio oli korkealla, joten leiristä jäi varmasti hyviä oppeja taskunpohjalle.

- Timo

Kuortaneen painonnostoleiri n:o 2

Joukkuekuva leiriltä

Kuortaneelle kokoonnuttiin jälleen yhdeksän nostajan voimin. Leirillä tehtiin neljä treeniä ja pelattiin lentopalloa. Lisäksi Minna piti porukalle ohjatun venyttelyn, joka tuntui tulevan porukalle tarpeeseen. Minna perehdytti leiriläisiä myös kuntopallon käyttöön lämmittelyssä.

Lauantain nostot kuvattiin ja illalla niitä analysoitiin porukalla. Kehitystä oli tapahtunut selvästi viime leiristä, joten tulosparannuksia on varmasti luvassa tulevissa kisoissa. Miikan hyvän syyskunnon jatkoa osoitti 150kg tempaus. Myös muut kävivät lähellä ykkösmaksimiaan.

Sunnuntain kyykytkin kulkivat vielä mallikkaasti, vaikka lauantaina oli otettu jo enimmät mehut kaikilta irti. Mikko ja Janne kyykkäsivät kumpikin takaa 190kg, Jani 185kg ja Heikki 110kg, Miikan tehdessä vain sarjaa reilulla kahdellasadalla.

Sellainen huomio tehtiin, että lentopallo ei sovi veteraaninostajalle: siitä saa palkkioksi vain viikon sairasloman. Leiri oli erittäin onnistunut ja tulemme jatkossakin leireilemään Kuortaneella. Ehkä jo tammikuussa seuraavan kerran.

Tammikuun jälkeen alkaakin sitten jo totinen valmistautuminen omiin SM-kisoihin, vaikka sitähän se oli tämäkin leiri mitä suurimmissa määrin.

Kuvia leiristä

-Timo-

Nostajat viikonloppuleirillä Kuortaneen urheiluopistolla

Kalajoen Junkkarit aloitti ensi vuoden kotikisoihin tähtäävän harjoittelun yhteisleirillä Kuortaneen urheiluopistolla. Leirille osallistui tällä kertaa yhdeksän nostajaa. Kolmipäiväisen leirin painopisteenä oli laadukas perusharjoittelu ja nostotekniikan hiominen. Ainoastaan sunnuntain treenin etukyykyssä osallistujat testasivat tämän hetkisiä maksimirautoja. Nostojen analysoinnissa ja harjoituksissa Junkkarit saivat korkealaatuista apua naapuriseura Raution Kisailijoiden Juha Roukalalta.

Leirin ohjelma:

Perjantai
17.00-19.00 Treenit ja nostojen videokuvaus
19.00-20.00 Päivällinen
20.00-22.00 Nostovideoiden analyysi

Lauantai
8.00-9.00 Aamiainen
(8.00-9.00 Herättelykyykyt (Miika, Jani))
9.00-11.00 Lentopalloa
11.00-12.00 Lounas
12.30-14.00 1.treenit
14.00-16.30 Vapaa-aika, jonka aikana osa porukasta käytti esim. palautuskeskuksessa käyntiin
16.30-18.30 2.treenit
18.30-19.00 Päivällinen
20.00-22.00 Sauna

Sunnuntai
8.00-9.00 Aamiainen
9.00-10.00 Lentopalloa
10.00-11.00 Ohjattu venyttely
11.00.12.00 Lounas
12.00-14.00 Treenit
14.00 -> Kotimatka alkoi

Kalajoen Junkkarit järjestää painonnoston yleisen sarjan sm-kisat 2-3.3.2013 ja seurajoukkueiden loppuottelun 30.11.2013.

Kuvia leiriltä