52. Jussi Kurikkalan muistohiihdot hiihdetään 6.3.2010 Kalajoen hiihtomajalla. Tervetuloa!
Junkkareiden 80-vuotisjuhliin etsitään vanhoja kisa-asuja 30-80 luvuilta. Mikäli kaapistasi tai ullakon kätköistä löytyy maaliskuun juhlaan lainattavaksi vanhoja seura-asuja (hiihto, yleisurheilu ym.), toimita ne Lähivakuutukseen Helville. Kiitos avustasi!
Kalajoen Junkkarit toteuttaa yhdessä Kalajoen kaupungin kanssa yläkoulujen 7-9 luokkalaisille tehtävän kyselyn liikunnan harrastamisaktiivisuudesta ja harrastustoiveista. Kyselyyn osallistuvat sekä Merenojan että Raumankarin yläkoulujen oppilaat. Kyselyn toteutuksesta vastaa Liikunnan kehittämishankkeen projektityöntekijä Marjaana Juola. Kyselyn tuloksia hyödynnetään paikallisen urheilutoiminnan kehittämiseksi yhdessä koulujen ja urheiluseurojen kanssa.
Keplin Urheilugaalassa 29.1. 2010 palkittiin vuoden 2009 menestyneitä urheilijoita ja muita ansioituneita liikuntatyöntekijöitä. Junkkareiden pitkäaikainen puheenjohtaja Pertti Sarkkinen palkittiin vuoden 2009 ansioituneena seuratyöntekijänä.
Maakuntaviesti päästiin hiihtämään Kälviällä talvisissa olosuhteissa, pakkasta oli sopivasti ja pientä lumisadetta koko päivän. Kalajoen I joukkue hiihti hienosti, kaikki hiihtäjät pystyivät osansa hienosti eikä yhtään epäonnistumista tullut ja niinpä noustiin edellisvuoden 9. sijalta sijalle 6. Voiton vei odotetusti Uusikaarlepyy suhteellisen ylivoimaisesti toinen oli Luoto ja Ylivieskan mahtava nousu 3 sijalle oli ehkä jonkinlainen yllätys. II ja III joukkueet hoitivat nekin osansa mallikkaasti B-sarjan 12 ja 23. sijoille.
Seuraavat sponsorihiihdot hiihdetään tiistaina 9.2.2010 klo 18, entisen kaavan mukaan, hiihtotapana on vapaa ja matkoina sprinttimatkat. Sponsorina Topi-keittiöt. Ilmoittautumiset puoli tuntia ennen tai tekstiviestinä 0442904550. Sarjat 2 v välein 4 vuotiaista alkaen.Kaikki palkitaan, tervetuloa! Pakkasen takia siirretyt S-Market hiihdot hiihdetään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. hiihtotapa perinteinen ja suoritetaan parilähtönä.