Arla Cup- finaali Vuokatissa

Iloinen hopeajoukkue maalissa.
Valmiina starttiin.
Palkintojen jako.

Kalajoen Pohjankylän koulun joukkue hiihti hienosti hopealle Arla Cupin finaalissa Vuokatissa 18.-19.3.2008.

Viidesluokkalaisista kootussa joukkueessa hiihtivät: Anttoni Erkkilä, Oskari Nivala, Emmi Männistö, Roosa Niemelä, Sofia Mustola ja Arttu Laulainen. Tietokilpailuosion ja aika-ajojen kautta Kalajoki selviytyi A-finaaliin Oulaisten kanssa jaetulla toisella sijalla. Finaalissa Oulaisten Jauhinkankaan/Matkanivan- koulu oli omaa luokkaa, mutta Kalajoen pirteä ja iloinen joukkue hiihti upeasti hopealle. Jämijärven keskuskoulu sijoittui kolmanneksi ja hävisi Kalajoelle viisi sekunttia. Aika-ajot voittanut Riihikosken koulu Pöytyältä taipui lopulta finaalin kuudenneksi. Kilpailemassa oli 17 aluekarsintojen kautta mukaan selviytynyttä joukkuetta ympäri Suomea. Lisäksi Pohjankylän koulu voitti kannustusjoukoille järjestetyn huutosakkikisan. Menestys oli siis loistava ja kaikille mukana olleille ikimuistoinen reissu!

Tulokset Hiihtoliiton sivulla.

Lisätietoja: http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/?x3923=914711