Vattenfall-seuracupin finaali

28.8.2006

Junkkarit sijoittui 11. sijalle Vattenfall-seuracupin Mega-sarjan finaalissa Karjaalla 26.8.06. Parhaiten menestyivät Erika Nevanperä ja Matias Petäistö, jotka voittivat oman lajinsa, Erika T11-sarjan 60 metriä ja Matias M17-sarjan 800 metriä . Kolmannen sijan saavuttivat Timo Untinen P13-sarjan 60 m:n aidoissa, Katri Mustola T15-sarjan ja Ursula Ylikoski N17-sarjan kolmiloikassa. Sukkulaviestissä nuoret kipittivät oman eränsä voittoon ja koko viestin viidenneksi huoltajien sekä joukkuetovereiden kannustaessa äänensä käheiksi. Joukkueemme tsemppari-urheilijaksi valittiin Ville Roimela.

Hienon kisapäivän päätteeksi Vattenfall tarjosi vielä tilaisuuden lähteä seuraamaan Helsinkiin Suomi-Ruotsi -maaottelua. Alkuillasta kaikki Vattenfall-finaaliin osallistuneet 60 joukkuetta (melkein 2500 nuorta) pääsivät kiertämään stadionia. Pitkän odotuksen jälkeen massiivinen urheilijajoukko huudatti yleisöä ratakierroksellaan. Kokemus oli uskomaton, sillä vastaavanlaisesta hetkestä ei joka päivä pääse nauttimaan.

Maaottelun loppu seurattiin katsomon puolelta suomalaisia kannustaen ja taisipa muutama meistä vilahtaa televisiossakin sinivalkoisine sotamaalauksineen !

Kaikkien mielestä reissu oli mahtava ja sellaisen tekisi mielellään uudestaan. Pitkälle kotimatkalle lähdettiin myöhään illalla väsymyksen jo painaessa, mutta hymy ei hyytynyt vielä yön pikkutunneillakaan.

Kokonaisuudessaan kisamatkamme oli oikein onnistunut. Säät suosivat ja tunnelma sekä kentällä Karjaalla että stadionilla Helsingissä oli upea. On hienoa, että yleisurheilussakin pääsee välillä kokemaan todellista joukkuehenkeä.

Tarkemmat tulokset: www.tilastopaja.fi