Yleisurheilujaosto järjestää 16.1.2004 klo 18.00 Lokkilinnassa luennon nuorten valmennuksesta. Luennoitsijana Tarmo Ängeslevä. Paikalle ovat tervetulleita kaikki vetäjät ja mahdollisimman monet lasten vanhemmat. Tervetuloa!
Sinetin luovuttivat puurojuhlan yhteydessä 10.12. Hiihtoliiton nuorisopäällikkö Timo Rautio ja aluekehittäjä Janne Hakala. Sinetti on tunnustus laadukkaasta lapsi- ja nuorisotyöstä, jota Kalajoella jo pitkään on tehty. Kiitos siitä koko hiihtoväelle!
Ahkeran talkooväen avustuksella ja tuodulla lumella kisat hiihdetään sunnuntaina. Kilpailijoita on ilmoittautunut n. 300, joista miesten yleiseen lähes 50 hiihtäjää. Nimekkäimpinä miesten sarjaan ovat ilmoittautuneet mm. Jari Isometsä Alatornion Pirkat, entiset junkkarilaiset ja nykyään Lapuan Virkiää edustavat Kuisma Taipale ja Jari Kalliokoski sekä Juha Hauta-Aho Lehtimäen Jyskeestä. Oman seuran edustajista yleisessä hiihtävät Kusti Kittilä, Marko Santapakka sekä Jari Ahola. Naisten sarjaan on ilmoittautunut 22 hiihtäjää, joista nimekkäimpinä Nakkilan Virettä edustava Milla Saari, Himangan Urheilijoiden Elina Puusaari ja Haapajärven Kiilojen Susanna Nevala. Oman seuran naishiihtoa pitää yllä Marika Suni. Tule katsomaan maakuntaviestiladuille jännittävää hiihtotapahtumaa!
Keski-Pohjanmaan Liikunnan syyskokouksessa Kalajoella 5.12. KaJu sai kiinnityksen Keski-Pohjanmaa-lehden lahjoittamaan maljaan. Pisteitä oli vuodelta 2003 kertynyt 214, kun mukaan lasketaan miesten ja poikien pm-menestys yleisurheilussa ja hiihdossa.
14.päivän rankinghiihdot pyritään pitämään kalenteriin merkittynä kisapäivänä. Lumitykki puhaltaa lunta lähes täydellä teholla ja pakkasia toivotaan myös seuraaville vuorokausille. Ilmoittautumisia on jo tähän mennessä tullut runsaasti. Tiedusteluihin vastaa kilpailujen johtaja Kalevi Suni 0400-544187
Kalajoen Junkkarit on saanut Hiihtoliiton sinetin osoituksena laadukkaasta nuorisotyöstä. Sinetinluovutus on puurojuhlan yhteydessä Hiihtomajalla 10.12. klo 18.00 alkaen