Kalajoen Junkkarit ry

Yleisurheilujaosto

Toimintakertomus 1998

Vuoden kilpailulliset tavoitteet saavutettiin. SM-mitalille ylsivät 17-vuotiaat tytöt joukkuemoniottelussa saaden pronssia. Pistesijoituksia kertyi useita eri SM-kisoista. Seura on luokittelun mukaan edelleen valio-luokan seura saaden pisteitä 212,3. Nousua edelliseen vuoteen oli 25 pistettä. Junkkarit oli Keski-Pohjanmaan 3. paras.

Valmennustoiminnasta vastasivat Pentti Haapakoski ja Marjatta Arenius. Yhteisharjoituksia oli läpi vuoden siten, että harjoituskertoja oli noin 250. Ryhmien koko on keskimäärin 9 urheilijaa.

Leiritykseen osallistuttiin eri tasoilla. NMV I oli mukana 2 urheilijaa ja NMV II oli mukana 4 urheilijaa. Piirileiritykseen osallistui 4 iältään 13-15vuotiasta.

Kilpailutoimintaa oli myös. Seura järjesti Hiekkasärkkien maratonin, 13-15 vuotiaiden piirihuipentuman ja pm-miniottelut. Kilpailujen toimitsijamäärissä oli toivomisen varaa.

Jaoston talous oli alijäämäinen. Useiden tuhansien markkojen laskuja siirtyi seuraavalle vuodelle. Kunniakierros tuotti aikaisempia vuosia enemmän tuoton ollessa 26.170 mk.

Jaoston toimintaa uudistettiin vuoden lopusta merkittävästi.

Jukka Kauppila